Internet už je dnes více než plný všemožných webů. Dalo by se říci, že už se tu dá najít vše, co si jenom člověk dovede (a nejednou ani nedovede) představit. Což je předností internetu, ovšem zároveň i jeho stinnou stránkou. A to proto, že už je zde tolik webů, že není v ničích silách je všechny navštívit a prostudovat.
A právě na tuto skutečnost nejednou doplácejí internetové stránky, jež sice mohou být i zdánlivě naprosto dokonalé a úžasné, ovšem přesto se velké návštěvnosti ne a ne dočkat. A člověk, jenž zveřejnil takovouto nenavštěvovanou stránku, aby si při pohledu na tento stav věcí jenom zoufal.
Prostě je toho na internetu moc. A vyhledávače, jež stojí za většinou úspěchů jednotlivých internetových stránek, tak toho také mnoho nalézají. Když do nich člověk vloží hledané slovo či frázi, najdou neskutečné množství odkazů, seřadí je a seřazené je předloží pátrajícímu jedinci. A štěstí přeje v takovém okamžiku jenom a pouze těm stránkám, na něž je upozorňováno hned na prvních vyhledaných pozicích. Protože na ty, jež jsou v onom seznamu umístěny kdesi daleko, už se nikdo prokousávat nebude. Ty zůstanou nepovšimnuty.
A pokud má člověk právě takovou nenavštěvovanou stránku? Co může dělat pro to, aby se i on jednou probojoval na přední příčky?
Může udělat vlastně jen jedno jediné. Vsadit na onu výše zmíněnou SEO optimalizaci.
A co je SEO optimalizace vůbec zač?
Jedná se o způsob, jak to zaonačit, aby se ta která optimalizovaná stránka dostala ve vyhledávačích na některou z vedoucích pozic, na místo, kde bude pátrající veřejností objevována, navštěvována a posléze také přinese kýžený efekt. Jde tu o úpravu stránky samotné, o nalezení vhodných klíčových slov na této, o její zásobování kvalitními texty, o pořizování zpětných odkazů a různé propagační kampaně. Což jako celek vede k tomu, že i doposud opomíjená stránka začne bodovat. A v tu chvíli je vše tak, jak to má být.
Protože stránka bez sledovanosti – jak jistě i sami uznáte – není vůbec k ničemu. A bez optimalizace stěží někdy bude.